top of page
  • Yazarın fotoğrafıFecr-i Ati

Doğum sonrası kendime ve bebeğime karşı hislerim, düşüncelerim değişti. Neler oluyor?

‘’Kendimi yetersiz hissediyorum, ama aynı zamanda sinirleniyorum da.Dayanılmaz şekilde vicdan azabı çekiyorum. Bu, bebeğin değil, benim suçum.”

‘’Mutlu olmam gerekirken, kendimi çaresiz hissediyorum. Bebeğime bakamıyorum.”

”Kendime güvenimi tamamen kaybetmişim gibi hissediyorum. Kötü görünüyorum ve aynı zamanda kendimi kötü de hissediyorum.”

Yukarıdaki cümleler, doğum sonrası depresyonu yaşayan kadınların düşünce ve duygularına tipik örneklerdir.

Doğum sonrası depresyonu, doğumdan sonra %12-%36 kadın tarafından tecrübe edilen stresli bir durumdur.

Doğum sonrası depresyonu belirtileri her depresyonla aynıdır.Tek farklılık, bu belirtilerin doğumdan sonraki ilk üç ay içinde ortaya çıkmasıdır.

Kadınların karşılaşabileceği başka doğum sonrası sorunları nelerdir?

Bebek stresi Bu hafif bir depresyondur ve doğumdan sonra her on kadından sekizinde görülür. Anneler ”bebek stresi” yaşarken, çok duygusal olurlar ve sebepsiz yere ağlarlar.Aynı zamanda çok endişeli, gergin ve yorgun olurlar ve uyumakta zorluk çekerler. Bu stres bir iki gün sürer ve geldiği kadar da çabuk yok olur.

Doğum Psikozu Doğum psikozu geçiren kadınlar, çok fazla gergin olurlar, kafaları çok karışıktır, ve genelde kendileri ve/veya bebekleri ile ilgili çok rahatsızlık veren inanışları vardır. Sanrılar veya halüsinasyonlar gibi psikotik özellikler geliştirirse hasta bebeğe veya kendisine zarar verebilir. İntihar düşüncesi ve girişimi ön plandadır. Başkasına zarar verme ihtimali de vardır. Bu kadınların bir uzman psikologa gitmeleri ve derhal doktorlarından yardım istemeleri gereklidir. Genel tedavi ilaçla (antipsikotik) tedavi şeklindedir. Bu yeni bir anne ve ailesi için korkutucu bir durum olmasına rağmen, bu tedavi çok etkilidir ve çoğu hasta tamamen iyileşir.


Berkay EGİN Psikolojik Danışman

39 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page